Mediebransjen inn i nettsamfunnet

I dag holdt jeg foredrag for Caratskunder og ansatte om trender i utviklingen av mediesektoren.

Jeg tok utgangspunkt i TV, som min generasjons medietaknologi. Morfaren min vokste opp med radioen, og han fikk faktisk ikke telefon før han var rundt 35 år gammel. Det førte da også til at han aldri lærte å bruke telefonen ordentlig, dvs slik vi bruker den i dag. Han ringte for å gi korte beskjeder.

Hovedfokuset i foredraget var at konvergensen endrer hele mediebildet. Vi får nye aktører (iTunes, Amazon med Kindle, SOL med eget TV og NRK, Dagbladet og VG blir mer og mer like. Årsakene til dette siste er nok at de i det store og hele har samme strategi (som også BBC deler). Så her kommer det til å bli bikkjeslagsmål i årene som kommer.

Det er mange åpne tråder etter et slikt foredrag, og jeg håper noen av deltakerne tar seg tid til å dele litt av sin egen refleksjon med oss

About these ads

Legg igjen en kommentar

Lagret under digital økonomi, emarketing, foredrag, refleksjon

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s