Disaboom – markedsføring rettet mot funksjonshemmede

New York Times har en interessant artikkel om Disaboom, en ny tjeneste rettet mot funksjonshemmede. Det er 50 millioner fysisk og psykisk funksjonshemmede i USA, og siden disse også er forbrukere, har kreative og nok også en god porsjon kommersielle krefter rettet søkelyset mot denne gruppen. Tjenesten håper å bli både gruppens Facebook og leverandør av reiseinformasjon, datingtjeneste mm.

Annonsørene har hatt problemer med å nå disse målgruppene med sine budskap, og flere av dem ønsker bistår i utviklingen av den nye tjenesten. Så gjenstår det å se om det er der denne gruppen ønsker å være. For som en av mine bekjente uttrykte det: på nettet er det ingen som ser at jeg er dårlig til beins.

Legg igjen en kommentar

Filed under refleksjon

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s