Aviser annonserer på Adwords

I dag fant jeg for første gang en annonse til en redaksjonell annonse i NYT i Googles annonsesystem. Spørsmålet for avisene er jo hvordan de skal skaffe lesere til alt materialet som ligger i databasene. Hvordan profittere på the long tail? Svaret for mange har vært å selge tilgang til arkivet som betaltjeneste. Men New York Times gjør det annerledes, de annonserer på Google og får dermed posisjonert artikler som er relatert til det redaksjonelle stoffet som du allerede ser på gjennom annonsene. Smart. Og snart får du mulighet for å gjøre det samme på TV.

image

Legg igjen en kommentar

Filed under digital økonomi, emarketing

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s