McDonalds og Toyota gjør musikken gratis

Endelig begynner musikkbransjen å tenke kreativt når det gjelder forretningsmodeller. Det går an å tjene penger uten å ta betalt for selve innholdet. Det har Google vist så det holder. Når New York Times kuttet betaling for innhold og heller satset på annonsemodeller, må det kunne gjøres for andre også, for NYT var tross alt en av de aller mest suksessrike på nett også. Men de vil tjene mer penger på annonsemodellen. Derfor blir endelig Store Norske Leksikon også gratis på nettet, og det samme blir musikken.

MySpace går i klinsj med Apple og iTunes, og utfordrer deres monopollignende tjeneste. Les artikkel om detaljene i Dagbladet.

Legg igjen en kommentar

Filed under digital økonomi, refleksjon

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s